חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

איך מתח נפשי יומיומי שכולנו חווים משפיע עלינו ואיך להתמודד איתו?


 

איך מתח נפשי משפיע עלינוהלחץ היומיומי שכולנו חווים נחשב למגיפה של המאה ה-21. עומס עבודה, ציפיות בשמיים, הטכנולוגיה שהשתלטה על החיים, תחרות בלתי פוסקת, המרוץ אחר קריירה וגידול ילדים.
 תוחלת החיים אומנם עלתה, אבל עמה עלה גם הלחץ הנפשי. על פי מחקרים, מתח קשור בבעיות רפואיות והפרעות נפשיות – מחלות לב, סרטן, שבץ, דיכאון, דמנציה. לחץ נפשי עשוי לגרום לכאב ראש, בטן, בעיות שינה, כאבי שרירים וכאבים בחזה ולבוא לידי ביטוי בכעסים, עצבנות, אכילת יתר והתמכרויות.
לחץ יומיומי שאנשים בריאים חווים הוא תוצאה של שרשרת אירועים: הגוף מגיב לאיום כלשהו על ידי שחרור הורמון אדרנלין אשר מעלה באופן זמני את קצב הלב ולחץ הדם – תגובה פיזית שאמורה לסייע לנו להתמודד עם איומים ממשיים, אלא שכשהלחץ הוא כרוני הגוף נמצא בהילוך גבוה מדי והנזק עשוי להיות חמור.

כפתור רסקיו חדש
 

חשוב מאוד להקדים תרופה למכה ולנהל אורח חיים רגוע יותר ולאמץ אסטרטגיות להפחתת לחץ ביומיום. לפניכם טיפים לניהול אפקטיבי של לחץ:


התחילו לפעול – הורידו את הלחץ
פעילות גופנית סדירה תורמת לכושר נפשי. מדענים גילו שאימון גופני על בסיס קבוע מקטין את רמת המתח, מעלה את מצב הרוח ומשפר את איכות השנה ואפילו הדימוי העצמי ויעיל במיוחד להתמודדות עם הפרעות חרדה. במהלך אימון גופני משתחררים אנדורפינים במינון פי חמש מאשר במהלך מנוחה ואלה יוצרים תחושת אופוריה ומהווים אלטרנטיבה נהדרת למתח. כמו כן, פעילות גופנית היא הסחת דעת ממה שמטריד אותנו ביומיום ומסייעת להתמקד בדברים אחרים, כמו בפעילות עצמה ולצמצם מחשבות שליליות.


הרגלי תזונה שעושים הבדל
לתזונה יש השפעה רבה על המצב הנפשי שלנו ובמיוחד על מתח וחרדה יומיומית רגילה שאיננה מחלה. ראשית, חשוב להימנע או לפחות להפחית את הצריכה של קפאין, נקיטה ואלכוהול הנחשבים כממריצים. שנית, כדאי להפחית גם את הסוכרים שכביכול מטעינים באנרגיה, אך זו צונחת לאחר מכן והתוצאה – עייפות ועצבנות. לעומת זאת, יש מאכלים שידוע שהם גורמים לשקט נפשי ויש בהם רכיבים מרגיעים יותר כמו למשל, אוכמניות שהוכחו במחקרים כבעלי רכיבים שמסייעים במאבק במתח, קשיו שמהווה מקור טוב לאבץ וכך מפצה על כך שרמה נמוכה של אבץ נקשר לתחושת חרדה, חליטות של קמומיל שנמצא במחקרים כאמצעי לירידה בסימפטומים היוצרים מתח.


היכון, הכן להירגע
יש טכניקות הרפיה רבות שכדאי לאמץ וליישם בשגרה כאלטרנטיבה ללחץ נפשי. נשימה עמוקה מסייעת פיזית לגוף ונחשבת לטכניקה פשוטה ורבת עוצמה, כאשר המטרה היא להזרים אוויר לריאות ולהוריד את רמת המתח. כדאי לנסות גם דמיון מודרך במהלכו המחשבה נודדת למחוזות שקטים ומרגיעים או לתרגל מדיטציה, יוגה, קשיבות (מיינדפולנס) המסייעת לכם להיות כאן בהווה וכמו גם טכניקות כמו טאי צ'י. גם שינוי אווירה, הליכה לאורך הים, טיול בטבע, מוסיקה נעימה ואמבטיה חמה יכולים לסייע בהפחתת מתח.

 

חשוב להבין שלחץ כזה גובה מאתנו מחיר כבד ולכן כדאי להיות מודע אליו על מנת להפחיתו.
אפשר תמיד לשלב גם את טיפות רסקיו מתמציות פרחי באך ללחץ ומתח ביומיום שפותחו עי דר באך נמכרות בעולם הרחב כבר 80 שנה. רסקיו אינו תרופה אלא מוצר מרכיבים מהטבע.

כפתור רסקיו חדש
 

 

 

 

 

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד