חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

איך אפשר לחיות עם לחץ יומיומי



רבים מאתנו חווים לחץ יומיומי המלווה אותנו בשגרת היום. אינספור משימות המונחות על שולחן העבודה, בקשות של הילדים, מטלות שיש לבצע בבית ולפעמים הלחץ היומיומי גורם לנו לחרדות שלא נעמוד בקצב ואפילו למיחושים פיזיים כמו כאבי ראש ובטן, תחושה של אובדן שליטה על הגוף. 
כפתור רסקיו חדש

לחץ יום יומי
נלחצים ומרגישים רע
לחץ יומיומי נחשב למגיפה של המאה ה-21 והוא תוצר של הלך החיים המודרני בו יש כל כך הרבה לבצע במעט זמן. הבעיה היא שצרת רבים אינה חצי נחמה, כי הלחץ משפיע על כל אחד בדרך אחרת. יש מי שמתפקדים נהדר תחת לחץ בעוד אחרים קורסים ויש מי שמדחיקים את הסימפטומים עד שאלה מתפרצים ביתר שאת ופוגעים בבריאות ובאיכות החיים.
מחקרים מראים שלחץ יכול לגרום לעלייה בלחץ הדם, מחלות לב, סחרחורות ומיגרנות ולפגוע במערכות יחסים, להפוך לדיכאון. הסובלים מלחץ יומיומי מדווחים גם על נדודי שינה ואפילו על בחילות והקאות. 
היות ובני האדם שונים זה מזה, הרי שכל אחד נלחץ ממשהו אחר בין אם מדובר באובדן עבודה, בעיות כספיות, טיסה צפויה, עמידה מול קהל. כל אחד והלחץ שלו אבל המשותף לכולם הוא שהם נלחצים ממשהו וכיצד למנוע פגיעה כתוצאה מהלחץ, חשוב להבין מאיין הוא נובע ולדעת כיצד להתמודד ולנצח אותו. 

כפתור רסקיו חדש


היכון, הכן, נרגעים
התחילו במלאכת איתור מקור הלחץ – תוכלו לבצע רשימה של מה עשיתם ביום יום ואפילו לדרג את מידת הלחץ שגרמה לכם כל פעולה על מנת להבין מה משחק תפקיד משמעותי יותר בהעלאת רמת הלחץ. לאחר מכן, חשוב לנסות למתן את הלחץ על ידי ניטרול המקור שלו או התמודדות ראויה עמו. למשל, אם הבנתם שלחץ בעבודה הוא זה שמאמלל את חייכם חשוב לבחון דרכים תעסוקתיות אחרות או לבצע סדר עדיפויות במשימות, לנהל את הזמן אחרת ואפילו לקחת חופשה מהעבודה כדי לחזור ולהתמודד עם יותר אנרגיות עם המשימות שעוד נותרו. 

מחקרים מצביעים על כך שפעילות גופנית מסייעת בהתמודדות ארוכת טווח עם לחץ יומיומי. הסיבה לכך היא כימית: תנועה משחררת אנדורפינים שמעלים את מצב הרוח באופן מידי וכך מפחיתים גם לחצים ויוצרים רוגע. לתזונה מאוזנת יש חשיבות רבה על לחץ כאשר מזונות עשירים בסוכרים, חומרים משמרים ומשקאות עם ריכוז גבוה של אלכוהול או קפאין מעלים את תחושת המתח ולכן, מומלץ להימנע או להפחית משמעותית מהכמות. 
גם לשנת לילה טובה הקלה ניכרת על רמת המתח וכן פעולות הרפיה והרגעה כמו מדיטציה, יוגה, דמיון מודרך. חשוב ללמוד לנשום עמוק כדי לשחרר לחץ ולתרגל נשימות על מנת שבזמן אמת הנשימה תסדיר את עצמה באופן אינטואיטיבי יותר. 

גישה חיובית אף היא מהווה אסטרטגיה לניהול לחץ יומיומי – כאשר מיד מסיחים את הדעת ממה שמלחיץ ומתמקדים במשהו שמסב הנאה או רוגע וכך מפתחים גם גישה חיובית יותר כלפי מקור הלחץ. למשל, זה קשה אבל אחר כך יהיה קל יותר או מטעות זו אלמד ואשתפר בעתיד. 

חשוב להבין שיש השפעות ארוכות טווח על הבריאות הפיזית והנפשית כתוצאה מלחץ יומיומי ולדעת כיצד להתמודד עמו כל אחד והדרך הנכונה עבורו. 

כפתור רסקיו חדש


יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד