חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

איך להירגע במצבי לחץ - חמישה טיפים אפקטיביים



אולי זה כבר קרה לכם בעבר: שמעתם בשורה רעה, עמדתם בפני משימה שנראתה לכם בלתי אפשרית, התעוררתם עם מחשבות טורדניות. נכנסתם ללחץ.  

אומנם כל אחד חווה לחץ, זמני או פתאומי, בדרך אחרת ומושפע מלחץ בצורה אחרת, אבל אין ספק שעל פי מחקרים בתחום, ללחץ יש השפעה שלילית הן מהבחינה הפיזית והן מהבחינה הנפשית כאשר לחץ עשוי לבוא לידי ביטוי בנדודי שינה, כאבי בטן וראש, דכדוך ועשוי לשמש כזרז להחלשת המערכת החיסונית.

הבשורות המעודדות הן שהכדור בידיים שלכם. אתם יכולים לתת ללחץ לנהל ולשלוט בסיטואציה או להתמודד ולנצח אותו. הדבר החשוב ביותר הוא ללמוד איך להירגע ולשלוט במצבי לחץ. לפניכם מגוון דרכים למניעת והפחתת הלחץ. בחרו את האלטרנטיבות האפקטיביות ביותר לכם. 

לחשוב חיובי – כוחה של מחשבה

אין ספק שמאתגר מאוד לחשוב באופן חיובי כשהכול מסביב נראה קודר, מאיים ושלילי, אבל זה האתגר האמיתי ואם תפצחו אותותוכלו להגיב טוב יותר במצבי לחץ עתידיים. 

נסו לראות את המכשול כהזדמנות, להפיק ממנו תובנה לעתיד או להתקדם בדרך שלא חשבתם עליה. למשל, זה עתה פוטרתם מהעבודה ואין לכם מושג מה תעשו כעת. מדובר בסיטואציה מלחיצה לכל הדעות, אבל אם תנסו לחשוב שאולי זה הרגע שלכם לעשות שינוי בקריירה או אולי מחכה לכם בחוץ הזדמנות לשדרוג מקצועיתוכלו להתייחס לתהליך הפיטורים בדרך חיובית ורגועה יותר. 

רסקיו טיפת שלווה - קופון הנחה

לעבור הלאה - נפלאותיה של הסחת דעת מידית

חשוב לא לתת ללחץ לקבוע את הצעדים הבאים שלכם. לא להתמסר ללחץ. נסו לחשוב מיד על משהו אחר, כי לפעמים הרגעים חולפים והלחץ עובר ודברים נראים יותר פשוטים ופחות מלחיצים. 

הקשיבו לשיר, דברו עם חבר בטלפון, צפו בסדרת טלוויזיה, לכו לישון, הקפיאו לרגע את המחשבות, את הרגשות הסוערים, אפילו את התנועה. אם אתם עכשיו בחלל סגור, נסו לצאת החוצה לנשום אוויר צח, שנו פוזיציה מישיבה לעמידה להליכה, כל מה שינתק אתכם מהסיטואציה המזוהה עם הלחץ. 

במידה והסיטואציה לא דורשת התמודדות מידית, עכבו אותה ויתכן שמחר הכול ייראה הרבה פחות נורא.

להתמודד עם מה שיש - מודעות היא שם המשחק

איך להירגע במצבי לחץ כשאתם מאבדים את הפרופורציות ביחס למה שקרה? ראשית, נסו לבחון את המצב בצורה הגיונית ושקולההאם באמת מדובר במצב כה מלחיץ או שכאשר בוחנים אותו שוב ושוב הוא ניתן להתמודדות? שנית, חשבו איך תוכלו לפתור את הסיטואציה או מי יכול לעזור לכם להיחלץ ממנה. 

שינוי הפרספקטיבה, כפי שנכתב קודם לכן, יכול מאוד לסייע. במיינדפולנס טכניקה זו נקראת מסגור מחדשהרגע שמכניסים את הסיטואציה למסגרת אחרת ובוחנים אותה מנקודת זווית שונה, אפשר לראות אותה באור אחר, חיובי ומרגיע יותר. 

להרפות מזה – לשחרר את הגוף ואת הלחץ

דרך אפקטיבית להתמודד עם לחץ ולהירגע היא להרפות את שרירי הגוף המתוחים בעיקר במנח של שכיבה על הרצפה בזרועות צמודות לצדדים וכפות רגליים ישרות. הרגישו איך הלחץ משתחרר מכם מהקרקפת ועד קצות האצבעות. ניתן תוך כדי להאזין למוסיקה מרגיעה, לעצום עיניים ולדמיין שאתם מפליגים רחוק או כל מחשבה שמביאה לכם שלווה.  

לנשום עמוק ולקחת רסקיו רמדי – גלגל ההצלה שלכם

זו לא סתם המלצה אלא המלצה נתמכת מדעית וכאשר לוקחים נשימות ארוכות ועמוקות, אפשר לעזור לגוף להירגע. קיימות טכניקות שונה להשגת הרפיה דרך נשימה וכדאי ללמוד אותן כדי שתוכלו להשתמש בהן כמו גלגל הצלה בעת הצורך. אגב גלגל הצלה, רסקיו רמדי יכול לעזור לכם להתמודד עם מצבי לחץ רגשיים ביומיום. שווה תמיד לשמור בתיק ולשלוף בעת הצורך:)

רסקיו טיפת שלווה - קופון הנחה

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד