חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

התמודדות עם לחץ בשגרת הקורונה


רבים מחלקים את חייהם לשגרה המוכרת לפני מגפת הקורונה ולשגרת הקורונה. הווירוס ששינה את כללי המשחק ומשפיע על כל תחומי החיים, עוד לא נעלם והציפייה היא שנסתגל לשגרה בצל הקורונה. ההגבלות השונות, החשש מהידבקות, במיוחד בקרב אוכלוסיית סיכון, והחזרה ללימודים ועבודה עשויים להעלות את רמת הלחץ.

כל אחד מגיב לסטרס בצורה שונהנדודי שינה, התפרצויות בכי או זעם, חולשה פיזית. כך או כך אין ספק שהקורונה מאתגרת את כולם והלחץ עשוי לפגוע בתפקוד ואף להחליש את המערכת החיסונית. לכן, חשוב להפחית ככל שניתן את הלחץ היומיומי. הנה כמה טכניקות להתמודדות עם סטרס בתקופה זו.

להיאחז בשגרה

החזרה לשגרה אפילו אם היא שונה מכפי שהכרתם יכולה דווקא לסייע בהעלאת המוטיבציה ורמת האנרגיות. שמירה על פעילות יומיומית שוטפת ושגרה בריאה ככל שניתן: מאכילת ארוחות בריאות דרך התמדה בביצוע פעילות גופנית, עבודה ולימודים ועד אינטראקציה עם אנשים אהובים (תוך שמירת מרחק ושמירה על כללי היגיינה וחבישת מסיכות).

זכרו שעיסוק והסחות דעת מסייעים בהתמודדות עם הלחץ, כי כאשר אנחנו מתפקדים אנחנו למעשה ממקדים את תשומת הלב והאנרגיות במשהו אחר שאינו קשר למידת החרדה או הלחץ שאנו חווים. יציבות היא העוגן שלנו.

קופון הנחה מעודכן - רסקיו 10 מ״ל

נקודת הרוגע היומית שלכם

נסו לשלב בלוח הזמנים טכניקת הרפיה או הירגעות בסגנון המועדף עליכם. למשל, אמבטיה חמה לפני השינה, הליכת בוקר נמרצת, האזנה למוסיקה שמשרה שלווה, מפגש עם מישהו תומך שגורם לכם להרגיש אהובים וחזקים. חפשו טכניקות הרגעה שתיהנו לאמץ ולתרגל באופן קבוע ממיינדפולנס דרך דמיון מודרך ועד מדיטציה.

להירגע תוך כדי תנועה

פעילות גופנית משחררת הורמונים שמעלים את מצב הרוח ומורידים את הורמון הלחץ, כך שאפילו אם אין בכוונתכם להתאמן לקראת המרתון הבא, כדאי למצוא פעילות גופנית בה תוכלו להתמיד ותסב לכם הנאה. לפעמים זה העיסוק עצמו ולפעמים זה הפרטנר שאיתו אתם מתאמנים.

חשבו ברציונליות  - מצאו את הדרך לתקשר

אם הלחץ שלכם נובע מאי ודאות, נסו להתמקד במה שידוע לכם כעת. קראו על הווירוס, בדקו את הסטטיסטיקות, שימו לב להנחיות, נסו להגן על עצמכם ועל היקרים לכם ככל שניתן.

אם מידע משפיע עליכם בדיוק בדרך ההפוכה ומכניס אתכם זמנית לסטרסנסו להתרחק מהחדשות ומהרשתות החברתיות ולהתעדכן דרך מישהו שיתווך עבורכם את המידע בדרך הפשוטה ביותר או להתעדכן רק בהנחיות שמשפיעות על ההתנהלות בחיי היומיום שלכם.

זכרו שהתרחקות פיזית מאנשים עשויה לגרום לבדידות ולהחמיר את הלחץ, כך שמומלץ להקפיד על אינטראקציה עם אנשים שמרגיעים אתכם. שמרו על קשר מקוון דרך פגישות זום או התכתבות עם אנשים שאינכם יכולים אולי לפגוש אבל יכולים לסייע לכם בהתמודדות עם הלחץ היומיומי.

לחופש כבר יצאתם?

אומנם החופשות היום שונות מכפי שהכרתן אותן לפני הקורונה, אבל החזרה ההדרגתית לשגרה מאפשרת נופש במסגרות מותאמות.

הפסקה מהשגרה יכולה להחזיר לכם את האנרגיה האבודה ולעזור לכם להתאושש לפני החזרה המלאה לשגרה. חפשו מקום מול נוף שיעזור לכם להירגע (אומרים שהים עוזר מאוד למצוא את השלווה הנכספת).

אגב, מומחים ממליצים לא להתכחש ללחץ הזמני בו אתם נתונים אלא להכיר בו ולהיות מודעים אליו כדי לטפל בו. חפשו את הדרך שמסייעת לכם בצורה אפקטיבית ביותר או גוונו בין דרכים שונות - מטיפות רסקיו לשלווה דרך פעילות גופנית, מפגש עם אנשים אהובים ועד נשימה עמוקה. הציפו את החששות והדאגות שלכם בפני מי שמוכן להקשיב ולתת עצה טובה ונסו ליהנות גם מהדברים הקטנים בשגרה.

קופון הנחה מעודכן - רסקיו 10 מ״ל

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד