חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

בעיות שינה אצל ילדים


התרגשות לקראת הלימודים? לחץ מהכנת שיעורי בית או ריב עם חברים? חלומות רעים? ילדים עשויים לסבול מבעיות שינה בשלבים שונים בתקופת הילדותלמעשה, על פי מחקרים 1 מכל 5 ילדים יחווה מנדודי שינה בין הגילאים 5-12. היעדר שינה או חוסר שינה רציפה משפיעה על התפקוד הקוגניטיבי והפיזי ועשויה גם לפגוע בבריאות ולהחליש את המערכת החיסונית. שנת לילה טובה מסייעת לילד לתפקד טוב יותר, מעלה את הריכוז והמיקוד ומסייעת בהשגת תחושת רוגע.  

על פי מחקרים ילדים בגיל הרך זקוקים ל-10-13 שעות שינה בעוד ילדים בגיל בית ספר זקוקים לבין 9-11 שעות לתפקוד מיטבי. בעיות שינה עשויות להשפיע על ההתנהגות של הילדים ועל ביצועיהם בבית הספר ואפילו על אינטראקציה עם ילדים אחרים. היעדר שינה מעלה גם את הסיכון להשמנה.

אם הילד מתעורר לעיתים קרובות בשעות הלילה, מתקשה להירדם ומנמנם כתוצאה מכך במהלך היום, אלה הם תמרורי אזהרה לכך שיש בעיה.

כיצד תוכלו להתמודד עם בעיות שינה אצל ילדים?
חשוב לבדוק למה הילד מתקשה לישון או מתעורר בלילה על מנת לספק לו את סביבת השינה האולטימטיבית. בדקו שהמזרן נוח, שהטמפרטורה בחדר מווסת לטמפרטורה נעימה.
מחקרים שונים הצביעו על ההשפעה השלילית שיש למסכים דולקים על איכות השינה ולכן, חשוב שהילד ישכב לישון כאשר המסכים כבויים וכדאי לנטרל כל הפרעת רקע אפשרית בין אם מדובר באור עוצמתי או מוזיקה חזקהעם זאת, חשוב להיות קשובים לצרכים הייחודיים של כל ילד, כי ישנם ילדים שנרדמים עם מוסיקה ואחרים זקוקים לאור כדי להפיג חששות ופחדים.

מומלץ לסייע לילד להירגע לקראת ההליכה לישון ולהפחית בהדרגה פעילויות אקטיביותלהגביל את שעת המשחק טרום השינה. מומלץ לשמור על מסגרת קבועה של הליכה לישון בשעה קבועה וכן לאמץ מעין טקס שינה שיעזור לו להירדם. כמו למשל, אמבטיה לפני שינה, סיפור לפני שינה.

חשוב שהילד יאכל כחצי שעה בערך לפני השינה ושלא ילך לישון על קיבה ריקה אך גם לא על קיבה מלאה מדי שעשויה להקשות עליו להירדם או לגרום לכאבי בטן. מאכלים מומלצים יכולים להיות חמאת שקדים, פרוסת תפוח, טוסט מקמח מלא.

נסו לתרגל עם הילד טכניקות רגיעה שונות כמו דמיון מודרך ואפילו יוגה לילדים. בדקו מה מטריד את הילד ומונע ממנו לישון האם מקרה שהתרחש בגן או בבית הספר, משהו שמטריד אותו שיקרה ביום למחרת. נסו לסדר מראש את הבגדים והילקוט כדי שהילד לא יתעורר בלחץ (יש ילדים שמתעוררים בלחץ משינה כי הם חוששים להתעורר מאוחר מדי ולא להספיק להגיע מוכנים לכיתה). ניתן להשתמש בשעון מעורר כך שהילד לא ידאג ויוכל לישון ברוגע.

קופון הנחה מעודכן - רסקיו לילה

כמו כן, כדאי לדעת שיש רכיבים מהטבע שיכולים לסייע ביצירת אווירה רגועה ושנת לילה טובה יותר כמו חליטת קמומיל שמרגיעה חוסר שקט, כאבי בטן ועצבנות.

אם הפרעות השינה ממשיכות חשוב להתייעץ עם הרופא ולבדוק אם מדובר בהפרעת שינה שמצריכה בדיקה לעומק או מחסור בוויטמינים ומינרלים שחיוניים להשגת שינה טובה יותר כמו למשל, מגנזיום שהינו בעל השפעה חיונית על מערכת העצבים ויכול לקדם שנת לילה טובה ובהיעדרו נוצר מצב הפוך. יש ילדים שסובלים מהרטבת לילה שמונעת מבעדם לישון היטב ובמקרה זה יש להתייעץ עם מומחה.

רסקיו לילה המבוסס על תמציות פרחי באך לפי שיטתו של ד"ר באך מאנגליה מתאים גם לילדים ויכול לסייע בהשגת השריית שינה טובה ורגועה יותר. רסקיו לילה מכיל 6 תמציות פרחי באך ללא תופעות לוואי ידועות ואינו ממכר.

קופון הנחה מעודכן - רסקיו לילה

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד