חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

סטרס? איך מתמודדים עם שילוב עבודה וילדים בבית


הקורונה יצרה מצב לא שגרתי של עבודה מהבית כאשר ברקע הילדים נטולי המסגרת מחפשים תעסוקה. ההורים שטרודים בענייני עבודה נדרשים לדאוג לילדים למסגרת חלופית בסביבה הביתית, לשחק עם הקטנים ולסייע בשיעורי הזום לגדולים והתוצאה היא סיר לחץ מבעבע שעומד להתפוצץ. הסטרס העצום שבו נתונים הן ההורים והן הילדים עשוי לפגוע בתפקוד וביחסים ביניהם ולכן, חשוב למצוא את האיזון הנכון ולהפחית את רמת הסטרס. 
ריכזנו בשבילכם כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם סטרס במשך התקופה הנוכחית, שטרם ידוע מתי תגיע לסיומה.
חלוקת תפקידים שעושה הבדל גדול
אפשר לנסות לחלק את התפקידים בין שני ההורים או למצוא אפילו עזרה מבחוץ של שמרטפית או דמות קבועה אחרת שתוכל לסייע עם הילדים. 
אפשר לקבוע שבבוקר אחד מבני הזוג מבלה עם הילדים והשני מהצהריים ואילך או לחלק ימים קבועים בהם כל אחד מקדיש פרק זמן מסוים לבילוי עם הילדים. 
אם מדובר בילדים בוגרים אפשר להאציל סמכויות ולמצוא להם עיסוק כך שהם גם יעזרו בעבודות הבית וגם להוריהם כמו למשל, קיפול כביסה, שטיפת כלים, סידור החדר, עזרה עם האחים הקטנים ולחשוב גם על תגמולים שונים שיהיו תמריץ לשיתוף פעולה מצדם. 
קופון הנחה מעודכן - רסקיו 10 מ״ל
מציאת השקט במרחב הרועש
חשוב מאוד נסות למצוא פינה שקטה לעבודה וללימודים של הילדים כדי ליצור מקום בו אפשר לנקות את המחשבות, להתבודד ולהתרכז ולהתמקד במשימות השונות ולהיעזר במידת הצורך גם במחיצה ניידת או בווילון וכל סימון אחר שיגדיר את החלל אליו לא מורשים הילדים להיכנס על פי סימנים שהוסכמו מראש. כמו למשל, שלט "אני עכשיו בפגישת עבודה" או צבע אדום שמשמעו אין כניסה כרגע או ירוק, שאומר שאפשר להיכנס ולהפריע. אפשר גם להשתמש באוזניות שיעזרו לכם ולילדים הבוגרים להתרכז טוב יותר.
קביעת שגרה ידועה מראש ולוח זמנים ריאלי 
כדאי לנסות לשרטט קווי מתאר לשגרה חלופית כדי להכניס את כולם למסגרת שתעזור לכם להתמודד עם לחץ. ארוחת בוקר, שיעורים או שעת משחק, הפסקת צהריים וכך הלאה כדי שמצד אחד, יהיו נקודות מפגש ומצד שני, כל אחד יידע מה מצופה ממנו בכל שעות היום. 
רצוי להכין מראש עיסוקים פוטנציאליים לילדים כך שתוכלו להתפנות לענייני עבודה מחוברות יצירה ועד משחקי מחשב ולהחליט על הפסקות קבועות במהלך שעות היום או להקצות שעות בהן הילדים עסוקים יותר לעניינים דחופים כמו בקצוות היום כשהילדים בעת ארוחת הבוקר או לאחר שהלכו לישון כמידת האפשר. 
חשוב מאוד לתאם ציפיות על פי המצב עם הממונים, לקוחות וקולגות ולנסות להגמיש את תאריכי היעד והיקף המשימות כל עוד הסיטואציה מאתגרת ויש סגר, בידוד חברתי או עבודה ולימודים במתכונת של קפסולות. חשוב למצוא את הזמן ביחד ואת הזמן לחוד ואפשר גם לאמץ הסתכלות אחרת על התקופה כמו למשל, שיש לכם הזדמנות להכיר יותר את הילדים ולבלות בחברתם וכן לעבוד מהבית בסביבה הבטוחה והמוכרת לכם. 
איך להירגע בתקופה מטלטלת זו? 
בדקו איך תוכלו להוריד את מפלס הלחץ הזמני, בין אם באמצעות טכניקות של הרפיה דוגמת דמיון מודרך, יוגה, מדיטציה, מיינדפולנס, האזנה למוסיקה, ספורט יחידני ואיך ניתן להרגיע גם את הילדים בדרכים שנעימות להם כמו טיול מרענן בחוץ או פעילות כלשהי פעם ביום. היו יצירתיים וחפשו גם תמיכה ופתרונות לרגיעה ושלווה כמו למשל, רסקיו המבוסס על תמציות פרחי באך שיכול לעזור לכם בהשגת שליטה רגשית טובה יותר בלחצים והמטלות של חיי היום יום במיוחד בשגרה היוצאת דופן בתקופת הקורונה.
קופון הנחה מעודכן - רסקיו 10 מ״ל
צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד