חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

איך להרגיע לחץ נפשי



לחץ נפשי יכול לפגוע במצב הבריאותי והנפשי, וחשוב ללמוד כיצד ניתן להרגיע לחץ נפשי נוכח האתגרים הרבים בחיי היום יום. מדיטציה, שנת לילה טובה, הפסקה לצורך התחדשות ופרחי באך יוכלו לעזור לכם בהתמודדות עם לחץ יומיומי או לחץ כרוני. 
* לחץ נפשי בעל השפעה שלילית וארוכת טווח

* פעילות גופנית ושנת לילה טובה יכולות לסייע בהתמודדות עם לחץ

* נסו רסקיו למציאת השלווה המבוקשת בסיטואציות מלחיצות זמניות

לחץ לקראת שינויים בחיים, מעבר דירה, עזיבת הילדים את הקן, המתנה מורטת עצבים לפני תוצאות בדיקה, פיטורין או אולי חשש מפני קורונה. רובנו נחווה לחץ נפשי בתקופות שונות בחיים בעוצמות שונות כאשר כל אחד מאיתנו יגיב לסיטואציה באופן שונה. הבעיה היא שלחץ נפשי מתמשך עשוי לפגוע בתפקוד ובאיכות החיים. 

לפני שהלחץ הנפשי יגבה מחיר כבד, חשוב לנסות לנהל אותו ולשלוט בו. איך להרגיע לחץ נפשי? כמה שיטות ואמצעים שתוכלו ליישם על מנת להירגע בתקופות לחוצות. 
איך שנת לילה משפיעה על הלחץ הנפשי?

דעו לקחת הפסקה במהלך היום – חשוב מאוד לנסות לקחת הפסקה במהלך השגרה הצפופה, על מנת לקחת אוויר לנשימה ולחדש משאבים ואנרגיות. לעיתים כאשר אנחנו שקועים בפרויקט אינטנסיבי או שיש לנו דד ליין, כל מה שאנחנו רואים לנגד עיננו זה אך ורק את היעד והמטרה ומעמיסים על עצמנו עוד ועוד. חשוב לדעת גם מדי פעם לשנות אווירה ותפאורה ולחזור לעניינים אחרי שנרגענו, וכך נוכל להתמודד עם המשימה במצב נפשי יציב יותר.

שנת לילה חיונית לתפקוד הקוגניטיבי והפיזי והיא תורמת לבריאות ולרווחה. לחץ נפשי עשוי לחבל בשנת לילה רציפה ואיכותית ורבים חווים מעגל קסמים מרושע שחוזר על עצמו: לחץ נפשי שפוגע בשינה – ליקוי שינה שמעצים את הלחץ הנפשי – קושי להירדם בשל הלחץ הנפשי וחוזר חלילה. כדאי לאמץ שגרת שינה, להסדיר את השעות, לאמץ טקס שינה ולנסות להתנתק לקראת השינה ממסכים, רעשי רקע והפרעות למיניהן. נסו לכבות את האורות כחצי שעה לפני השינה, כיוון שמחקרים הצביעו על כך שאור בהיר עשוי למנוע מהמוח לייצר מלטונין טבעי – ההורמון שמסייע לשינה, ובמיוחד האור הכחול שנובע מטלפונים סלולריים, טאבלטים ומחשבים. בכלל חשוב להפריד בין עבודה לחדר השינה וגם אם אתם עובדים בחדר השינה, נסו לחצוץ בין פינת העבודה לאזור המנוחה. 
קופון הנחה מעודכן - רסקיו 10 מ״ל
מדוע כדאי להתאמן ולתרגל יוגה?

אם אתם מחפשים שיטות נוספות איך להרגיע לחץ נפשי, דעו לכם שעליכם לצאת מהפאסיביות ולהפוך להיות אקטיביים יותר. פעילות גופנית יכולה לתרום מאוד לתפקוד היומיומי ולהפחתת המתח הנפשי. כדאי להתאמן על בסיס קבוע אימון שמותאם ליכולות שלכם, אך להימנע מאימון אינטנסיבי וקשה מדי שיכול להעלות את רמת הלחץ, וכן להימנע מאימון סמוך לזמן השינה.

אם כבר עסקינן בהרגלי חיים, כדאי לקצץ ולהפחית באופן משמעותי ברמת האלכוהול והקפאין שעשויים להעלות את רמת הלחץ, במיוחד אם מפתחים בהם תלות.
כדאי לנסות לתרגל טכניקות רגיעה שונות, כמו למשל יוגה ומדיטציה להורדת הורמוני הלחץ. מחקרים אף הצביעו על כך שמדיטציה יכולה לייצר שינויים חיוביים באזור המוח.


מהי השפעתה של הסביבה על התפקוד שלנו?

שימו לב שלחץ נפשי הוא גם השפעה סביבתית ואם אתם חשים שיש אנשים שמעלים את רמת הלחץ שלכם או תנאים מסוימים שלא חיוניים נסו למצוא את הדרך להפחית את הלחץ ביחסים ולשנות תנאים סביבתיים על מנת להירגע. גייסו תמיכה של הקרובים אליכם ובדקו כיצד אפשר לתפקד טוב יותר בסביבה הלחוצה. אולי לחלק משימות בעבודה לתתי משימות או להפחית קורס אחד בשנה במסגרת הלימודים הגבוהים. 

זכרו, לחץ נפשי מתמשך עשוי להעלות את לחץ הדם, להאיץ את הנשימה, להאט את מערכת העיכול, לפגוע בשינה ובפעילות החיסונית. חפשו מה יוכל לעזור לכם במצבי לחץ זמניים, כמו למשל רסקיו, תמציות פרחי באך שמסייעות במציאת השלווה המבוקשת ביום ובלילה.
קופון הנחה מעודכן - רסקיו 10 מ״ל
צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד