חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

מה עושים כשהלחץ פוגע בשינה?


השינה היא חיונית לתפקוד הקוגניטיבי, למצב נפשי מאוזן ולפעילותה התקינה של המערכת החיסונית. מחסור בשינה עלול גם להעצים את רמת הלחץ. מה עושים? כמה דרכים שיעזרו לכם להרגיע את הלחץ ולישון שנת לילה איכותית. 
* הכינו את הגוף לקראת הלילה, נסו להרגיע את תחושת הדריכות, תרגלו נשימות והתאמנו על חשיבה חיובית
* הימנעו מארוחות כבדות וממשקאות מעוררים לפני השינה 
* רסקיו לילה, תמצית פרחי באך, יכולה לעזור

איומים ביטחוניים, מגפה עולמית, עומס בעבודה, מרדף אחרי הישגים לימודיים, גידול ילדים ואתגרים בקשר הזוגי: החיים עתירי לחצים וכל אחד מאיתנו מנסה לצלוח את האתגרים בחייו בדרכו. ללחץ זמני ובעיקר ללחץ מתמשך עלול להיות מחיר כבד, ויש מי שיסבלו מנדודי שינה ואפילו מהפרעות שינה
אז מה עושים? קבלו כמה תשובות לשאלה איך להירדם מהר וגם כמה דרכים שיעזרו לכם להפיג את הלחץ לפני השינה ולמנוע לילות לבנים.
איך להרפות את הגוף כדי לישון טוב יותר בלילה
מתח בא לידי ביטוי גם במישור הנפשי וגם במישור הפיזי, והרפיית הגוף יכולה לעזור להקל על המתח והלחץ. לכן, נסו להרפות בעיקר את שרירי הכתפיים ואת מפרק הלסת. 
תרגלו נשימות עמוקות עד שתרגישו שהשלווה מתפשטת בכל הגוף. דמיינו שאתם במקום שמעורר בכם תחושות נעימות או חשבו מחשבות נעימות, למשל על החופשה האחרונה או על מגע של מישהו שאוהבים. אפשר להשתמש גם בשמנים ארומטיים מרגיעים לעיסוי עדין או במבער שמנים בחדר השינה. 
בדקו מה עוזר לכם להירדם מהר יותר: מוזיקת צ'יל אאוט, מחשבות חיוביות או דמיון מודרך. גם יוגה ותרגול של מיינדפולנס יכולים לעזור לכם להרגיע את החרדה. 
בדרך כלל, הפחדים והדאגות מתעצמים בשעות הלילה ותחושת החרדה גוברת, לכן חשוב מאוד לנסות להימנע ממחשבות טורדניות בשעות הערב המאוחרות. 
דפוסי שינה קבועים, כלומר חזרה קבועה על אותו טקס שינה, יכולים לעזור לכם להירדם מהר יותר. למשל, עמעום אורות, כיבוי מסכים או קריאת ספר. 
איך לנטרל את מקור הלחץ לקראת השינה
לפני השינה מומלץ להתנתק כמה שאפשר ממקור הלחץ, כמו חדשות בטלוויזיה, שיחה עם אנשים שמלחיצים אתכם, מחשבות על המשימות שמחכות לכם בעבודה או על המבחן בלימודים. 
הימנעו גם ממעקב כפייתי אחר מחוגי השעון וכבו את הטלוויזיה, כי מחקרים הראו שהמסכים מפריעים לשינה. 
כדי להקל על רמות הלחץ מומלץ להתאמן מדי יום על בסיס קבוע, אבל לא סמוך לזמן השינה. כל פעילות גופנית מתונה מסוגלת להוריד את רמת הלחץ. 
בנוסף, הימנעו מקפאין, אלכוהול וארוחות גדולות, והימנעו בעיקר ממאכלים חריפים ומעוררים לפני השינה כי אלה עלולים לגרום לתחושת כובד לא נעימה וגם להגביר את הלחץ. כחצי שעה לפני השינה, מומלץ לשתות תה צמחים מרגיע, כמו קמומיל, כי אלה יכולים לעזור לכם להרפות ולהירגע לקראת השינה. 
למה להתמודד לבד כשאפשר ביחד
אל תתמודדו עם בעיות שינה לבד. נסו לשתף את בני המשפחה והאנשים הקרובים לכם כדי שהם יתחשבו בקושי שלכם. תוכלו אפילו להצטרף לקבוצת תמיכה למי שסובלים מהפרעות שינה או נדודי שינה וליהנות מליווי של אנשים שמבינים לליכבם. אם המצב מחמיר, תוכלו לפנות לאנשי מקצוע וגם להיבדק במעבדת שינה, שם יבדקו למה אתם לא מצליחים לישון ומה יכול לעזור לכם. 
איך רסקיו לילה יכול לעזור
שש תמציות פרחי באך בתמהיל מיוחד שיחד יוצרות את התמצית שנקראת רסקיו לילה, יכולות לעזור לכם במצבי לחץ זמניים ויומיומיים. אם אתם מעדיפים, תוכלו גם לבחור תמציות פרחי באך לפי הצרכים הספציפיים שלכם או להיעזר במטפלים בפרחי באך כדי שאלה יתאימו לכם תמציות באופן אישי. 
קופון הנחה מעודכן - רסקיו לילה
צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד