חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

איך הורים יכולים להתמודד עם לחץ נפשי


החופש הגדול מכניס הרבה הורים ללחץ: איך נעסיק את הילדים, איך נשלב בין עבודה לטיפול בילדים בחופש ואיך יראה החופש הגדול בצל הקורונה? כמה עצות שיעזרו להורים להירגע.
* חשוב להפריד בין לחצים חיצוניים ובין ענייני הבית, ולשמור על רוגע בנוכחות הילדים
* נסו ליצור חוויות חיוביות עם הילדים שיעזרו לכם להתמודד עם לחצים ביום-יום
* נסו רסקיו - טיפת שלווה ליום וללילה

לחץ נפשי של ההורים עלול לפגוע בתפקוד שלהם ולהשפיע גם על רווחתם של הילדים. בעיות כלכליות, בידוד חברתי ואתגרים שונים עלולים להחמיר את המתח הנפשי שהורים מתמודדים איתו גם ככה ולגרום לנדודי שינה, התפרצויות זעם או ירידה ברמות האנרגיה. 
כדי לעזור לכם להבין איך להרגיע לחץ נפשי במהלך החופש הגדול, ריכזנו כמה טיפים שיעזרו לכם להירגע בנוכחות הילדים.
להשאיר את הלחץ בחוץ
אומנם קשה להפריד בין חיי העבודה לחיי המשפחה והבית, אבל אם העבודה גורמת לכם להיות מתוחים – בין אם מדובר בלקוחות תובעניים, בוס עקשן או עמיתים נודניקים – כדאי שתנסו להשאיר את העבודה מחוץ להתנהלות המשפחתית, בייחוד אם אתם עובדים מהבית. 
שרטטו גבולות ותחמו את שעות העבודה, כך שתוכלו להקצות לילדים זמן איכות. כשאתם מבלים עם הילדים, נסו לכבות את הטלפון הנייד ולשכוח מטרדות העבודה. הן יהיו שם גם מחר, כשתחזרו לעבוד. 
נסו לשלב פעילויות שוברות שגרה בשטח של כל המשפחה יחד וגם בילויים פרטניים עם כל ילדה וילד, כדי שכל הילדים יקבלו מכם תשומת לב מלאה.
פנו זמן לעצמכם
זה לא פשוט למצוא זמן לעצמכם כשהילדים בחופש, אבל זה בהחלט אפשרי. חפשו פינה שקטה בבית שבה תוכלו להקדיש לעצמכם כמה דקות ביום, או צאו לפעילות ספורטיבית כדי לשחרר ולפרוק את המתח המצטבר בסיר הלחץ שבבית, כשהילדים בחופשה. אם אתם עובדים מחוץ לבית, הקדישו את זמן הנסיעה חזרה הביתה להטענת מצברים ולאיפוס רגשי, כך שתוכלו לחזור לילדים רגועים ורעננים. אם אתם עובדים מהבית, בסוף יום העבודה קחו לעצמכם כמה דקות, נשמו עמוק או קפצו קצת במקום כדי לפרוק את המתח שהצטבר בגוף, ורק אז צאו אל הילדים כשאתם מאוזנים. 
סדר יום שעובד בשבילכם
אפילו בתקופה לא שגרתית, כדאי ליצור שגרה ומסגרת לילדים. הגדירו זמן קבוע לארוחות, פעילויות, מקלחת ושינה, כדי שתוכלו לדעת איך לתכנן כל יום וגם כדי שהילדים ידעו מה מצופה מהם. תכנון מקדים וניהול נכון של הזמן יכול למנוע לא מעט לחץ בתקופת החופש הגדול. 
עזרה והנאה 
בדקו מאילו פעילויות תיהנו יחד עם הילדים: ביקור במוזיאון, רכיבה על אופניים, רחצה בבריכה או בים וכן הלאה. המטרה העליונה היא שגם אתם תיהנו בחופש. מחקרים שונים הצביעו על כך שככל שאנחנו צוברים יותר חוויות ואינטראקציות חיוביות עם הילדים, כך קל לנו יותר להתמודד עם אתגרי ההורות.
בנוסף, אל תחששו לבקש עזרה וגיבוי – לשכור שירותי שמרטפות או לבקש עזרה מבני משפחה. אפשר גם לקבל להתארגן יחד עם הורים אחרים ולארגן פעילויות משותפות כך שילדיהם ישחקו עם ילדיכם בזמן שאתם, ההורים, תוכלו לשחרר קיטור ביחד. 
לבסוף, אפשר גם לבקש את עזרתם של אנשי מקצוע, שיעזרו לכם לסגל סגנון הורי רגוע יותר או ייתנו בידיכם כלים לניהול של חיי משפחה רגועים יותר.
איך הפגת הלחץ שלכם מרגיעה גם את הילדים
ההתמודדות עם לחץ היא משימה מאתגרת לכולם, אבל חשוב שתבינו שכשאתם לחוצים אתם מלחיצים את הילדים שלכם ובכך אתם למעשה מעודדים התנהגות שמקשה עליכם עוד יותר. 
לכן, חשוב לשמור על קור רוח, הכלה וסבלנות ליד הילדים ולהתאפק בכל הכוח שלא להתפרץ, להלחיץ או להתרגז. אחת הדרכים המלכדות והטובות ביותר להתמודד עם הלחץ שלכם ולעזור לילדים להתמודד עם לחץ בעצמם, היא ללמוד יחד טכניקות רגיעה שיעזרו לכולכם לשמור על רוגע בבית ובחוץ. תרגילי נשימות, דמיון מודרך, הקפדה על שעות השינה הנדרשות לתפקוד או פעילויות ספורטיביות – כל אלה יוכלו לעזור להם ולכם להירגע. 
אז תהיו רגועים ואל תשכחו לטפל בעצמכם, לעסוק בפעילות גופנית, לשמור על תזונה מאוזנת ולהיעזר בתוספים במידת הצורך. ואם כבר הזכרנו תוספים, אז רק נגיד שרסקיו רמדי, שעשוי מתמציות פרחי באך, יכול לעזור לכם להתמודד עם מצבי לחץ זמניים ויומיומיים בדיוק כמו אלה שאולי תחוו בחופש הגדול.
קופון הנחה - רסקיו 10 מ״ל
צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד