חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

איך להוריד לחץ לקראת החזרה לשגרה


אחרי החגים כבר כאן וזה הזמן להסתגל שוב לשגרה. ככה תיצרו שגרה רגועה יותר, תאזנו את דפוסי ההתנהגות ותתמודדו עם לחץ נפשי.
* קבעו מטרות ויעדים ריאליים לביצוע
* תרגלו טכניקות להפגת הלחץ
* שמרו על שגרה מאוזנת ונסו להיעזר ברסקיו רמדי כדי להתמודד עם מצבי לחץ זמניים ויומיומיים.

יש מי שבשבילם השגרה היא איזון, יציבות ושפיות, ויש כאלה שמתקשים לחזור לסדר יום קבוע ולמסגרת. בשביל אלה האחרונים, החזרה לשגרה עלולה להיות מלווה בתחושה של לחץ נפשי.
אז איך להרגיע לחץ נפשי כשחוזרים לשגרת הלימודים, העבודה וכיוצא באלה? והאם יש דברים שעוזרים להירדם כשהלחץ גם גורם לנדודי שינה?
איך להוריד לחץ לאורך זמן
נסו לאמץ חשיבה חיובית וראו במצבכם הזדמנות לתרגל טכניקות להפחתת מתח וחרדה על בסיס קבוע ויומיומי. יוגה, טאי צ'י, מיינדפולנס, תרגול נשימות להפגת מתחים ופעילות גופנית שמעוררת אנדורפינים - כל אלה הן טכניקות שיכולות לרומם את מצב הרוח ולהפחית את רמות הורמון הקורטיזול בגוף, שגם גורם לנדודי שינה.
ברגע ששולטים בטכניקות רגיעה קל יותר ליישם אותן גם באופן מיידי במצבים מלחיצים.
זכרו ששינה לקויה או מחסור בשעות שינה עלולים להחמיר תסמינים של לחץ נפשי ולכן חשוב מאוד להשקיע בשינה איכותית וטובה. אמצו טקס שינה קבוע, חזרו שוב ושוב על מנטרה מרגיעה, נסו לספור כבשים, המעיטו בשתיית משקאות מעוררים לאורך היום והימנעו מהם לגמרי כ-6 שעות לפני השינה.
כוונו את הטמפרטורה בחלל כך שהיא תהיה נעימה ונוחה, השתמשו במצעים נעימים, לבשו בגדים נושמים ואמצו לוח זמנים קבוע לשינה כדי לווסת את שעות השינה שלכם ולהרגיל את הגוף לישון בזמנים קבועים. התעוררתם פתאום באמצע הלילה? התמקדו בנשימות והרפו את הגוף עד שהשינה תגיע ובעיקר, התמקדו בהווה ואל תציפו את המוח במחשבות טורדניות.
תזונה מאוזנת
השגרה יכולה לעזור לכם להנחיל הרגלי אכילה נכונים, שיכולים לעזור למתן את הלחץ. 
מומלץ להימנע עד כמה שאפשר ממוצרי מזון מעובדים ולאכול הרבה סיבים תזונתיים, ירקות, פירות וקטניות.
אמצו לעצמכם את שגרת התזונה שמתאימה לכם - היא יכולה להיות מורכבת מכמה ארוחות קטנות לאורך שעות היום או משלוש ארוחות גדולות. בנוסף, כשבא לכם נשנוש קחו חטיפים בריאים ואל תשכחו לשתות הרבה מים במשך היום.
גם סגנון האכילה חשוב. שבו לאכול בנחת, לעסו כל ביס היטב ופעם בשבוע הפכו את אחת הארוחות לחוויה נעימה, כמו אכילה במסעדה או פיקניק עם חברים.
תכנון הוא שם המשחק
סדר, ארגון ותכנון מאוד עוזרים להוריד לחץ. 
תכננו את השגרה שלכם באופן שמאפשר לכם להתמודד עם משימות רבות ולוח זמנים צפוף. נסו לארגן את המשימות לפי סדר עדיפויות, לחלק אותן למטלות גדולות וקטנות, ולקבוע דד-ליין ריאלי לכל משימה.
אם משעמם לכם בעבודה, הפכו אותה למהנה. האזינו למוזיקת רקע שאתם אוהבים, התמקדו בחלק הנעים בכל משימה וצרו לעצמכם סביבת עבודה פיזית שנעים לכם לבלות בה את היום שלכם. נסו גם להבין מה הופך אתכם ליותר פרודקטיביים ובו בזמן גם לפחות לחוצים – ריכוז משימות קשות בתחילת היום כשאתם רעננים או להפך, פעילות גופנית לפני העבודה, עבודה בצוות וכן הלאה.
זה הזמן להיגמל מהרגלים מלחיצים
ההתמודדות עם לחץ כוללת גם גמילה מהרגלים שרק מלחיצים אתכם עוד יותר, כמו דחייה של מטלות לרגע האחרון, להתעורר בבוקר למבחן בלי שהתכוננתם אליו מראש, או לצאת לבלות עד שעה מאוחרת כשלמחרת מחכה לכם יום עבודה עמוס. 
לבסוף, מצאו דברים שיכולים לעזור לכם בזמן אמת, כמו רסקיו רמדי על בסיס תמציות פרחי באך שנועדה להתמודדות עם מצבי לחץ זמניים ויומיומיים בשגרה העמוסה.
קופון הנחה - רסקיו 10 מ״ל

צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד