חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

איך להתמודד עם לחץ בלימודים אקדמיים


תקופת הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה עלולה להיות מלחיצה מאוד, כי הסטודנטים צריכים לעמוד בציפיות, למלא משימות תובעניות ובמקרים רבים גם לשלב עבודה עם הלימודים. איך מתמודדים עם הלחץ הזה?
* סדר, ארגון וסביבת לימודים רגועה יכולים לעזור לכם לעמוד בכל המטלות
* שינה טובה וטכניקות הרפיה הן דרכים טובות להתמודד עם הלחץ
* רסקיו רמדי יכול לעזור במצבי לחץ זמניים ויומיומיים

הגורמים העיקריים ללחץ בתקופת הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה הם הצורך למלא מספר גבוה במיוחד של מטלות ומשימות, האתגרים החברתיים ובתחילת הדרך, גם השינויים הרבים שכרוכים במעבר לחיים עצמאיים.
אל תתנו ללחץ לחבל לכם בחוויית הלימודים. במקום זה, למדו איך להוריד לחץ נפשי ולמנוע נדודי שינה. ריכזנו בשבילכם כמה אסטרטגיות ודרכים שיסבירו לכם איך להרגיע לחץ בתקופת הלימודים.
לוח זמנים שפוי וסדרי עדיפויות
חשוב מאוד לדעת איפה נמצאים הגבולות שלכם ולא לקחת על עצמכם יותר מדי התחייבויות שרק יקשו עליכם להתמקד בלימודים. כדי למנוע עומס, נסו לתעדף את מקצועות ליבה או קורסי יסוד ובשלב מאוחר יותר קחו גם קורסים במקצועות בחירה.
באשר ליומיום, יכולת ארגון היא קריטית להצלחה ולרגיעה. דעו בדיוק מה מצפה לכם במהלך היום, ארגנו את התיק ערב קודם לכן, קבעו לעצמכם יעדים ברי השגה והבטיחו שסביבת הלימודים שלכם נעימה ורגועה ככל שאפשר. 
טכניקות להפגת הלחץ
טכניקות רגיעה ופעילות גופנית יכולות לעודד את הגוף לשחרר אנדורפינים ולהקטין את רמות הקורטיזול, שמכונה גם הורמון הלחץ.
נסו מדיטציה, יוגה, תרגילי נשימות, מיינדפולנס, טאי צ'י או דמיון מודרך - כל טכניקה שעוזרת לכם להירגע היא טובה. גם כל סוג של אימון גופני יכול לעזור - לכו במקום לנסוע, עלו במדרגות במקום לקחת מעלית ואם אפשר, קחו הפסקה במהלך היום וצאו לריצה או להליכה, קצרות ככל שיהיו.
זכרו שמתח פוגע באיכות השינה ועלול לגרום גם לנדודי שינה. כדי שהשינה שלכם לא תפגע, הקפידו שינה בשעות קבועות ויקיצה בשעה נוחה בבוקר, כך שיהיה לכם מספיק זמן להתארגן בנחת ולהתחיל את היום רגועים.
הימנעו מצריכה של חומרים ממריצים, כמו קפאין, לפחות שש שעות לפני השינה, התנתקו מהמסך כחצי שעה לפני השינה ואל תירדמו מול הטלוויזיה, כי האור הכחול שנפלט מהמסכים יכול לשבש את מחזור השינה, והכינו את החלל לקראת השינה כך שהטמפרטורה והתאורה יהיו נעימות ויעודדו הירדמות. אפשר גם להיעזר בשמנים ארומתרפיים שמעודדים שינה וגם להאזין למוזיקה שעוזרת לכם להירגע. 
אורח חיים מאוזן 
אם אתם אוהבים לשתות אלכוהול, נסו לשמור את ההנאה לסופי השבוע בלבד והימנעו משתייה בעיקר בתקופות של מבחנים. לצד זה, אכלו בריא וודאו שאתם צורכים את כל החומרים המזינים שהגוף צריך, דעו מתי לצאת להפסקה גם כשהלימודים אינטנסיביים ושברו מדי פעם את השגרה כדי שתוכלו לחזור ללימודים עם כוחות מחודשים. 
רסקיו רמדי היא תמצית שמבוססת על פרחי באך ויכולה לעזור במצבי לחץ זמניים ויומיומיים, כמו בתקופת הלימודים במכללות ובאוניברסיטאות.
קופון הנחה - רסקיו 10 מ״ל
צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד